HAUR HEZKUNTZA

1. HELBURU OROKORRAK

  • o Itsas inguruneak ezagutzea
  • o Kostaldeko herriak ezagutzea
  • o Itsasoko animalia eta landareak ezagutzea

2. EDUKIAK

  • o Itsas inguruneak
  • o Itsas inguruneko bizidunak
  • o Giza jarduerak itsasoan: arrantza

3. EGUN BATEKO EGITARAUA

2 egitarau desberdin eskaintzen dira:

A) EGUN PASA GETARIAN:

10:00- Ongi etorria. Eguneko ekintzen berri eman. Panela.

10:30- Hamaiketakoa.

11:00- Getariara oinez. Bidean azalpenak: Ketaren kondaira, balearen istorioa, Getariako txakolina.

12:30- Elkanoren oroigarrira bisita

13:30- Bazkaria (etxetik ekarrita).

15:00- Getarian arrainen puzzlea.

16:00- Getariako kaia ikusi eta ”Arrainen ibilbidea: txitxarro familiaren bidaia” antzerkia.

16:30- Ekintzen amaiera Getariako Gurutze Gorrian.

B) EGUN PASA ASKIZUTIK ZUMAIARA:

10:00- Ongi etorria. Eguneko ekintzen berri eman. Panela.

10:30- Hamaiketakoa.

11:00- Zumaiara oinez. Bidean azalpenak: Getariako txakolina.

12:00- Aparejuen tailerra.

13:30- Bazkaria (etxetik ekarrita).

14:45- Arrantza

15:30- Itsasontzia

16:30- Ekintzen amaiera Zumaiako Amaia Plazan (autobus geltokia).

4. BI EGUNEKO EGITARAUA

Lehen eguna:

10:00- Ongi etorria. Eguneko ekintzen berri eman. Panela.

10:30- Hamaiketakoa.

11:00- Getariara oinez (Igeraingo kasuan autobusez). Bidean azalpenak: Ketaren kondaira, balearen istorioa, Getariako txakolina.

12:30- Elkanoren oroigarrira bisita.

13:15- Bazkaria (etxetik ekarrita).

14:30- Getariako kaia ikusi, arrainen puzlea eta “Arrainen ibilbidea: txitxarro familiaren bidaia” antzerkia.

16:30- Askaria eta denbora librea

17:15- Autobusez Askizura edo Igerainera.

17:45- Aparejuaren aurkezpena

18:30- Ekintzen amaiera.

Bigarren eguna:

10:00- Aparejo tailerra amurik gabe.

11:00- Oinez Zumaira (Igeraingo kasuan autobusez).

11:30- Itsasontzian ibili eta arrantzan egin.

13:00- Autobusez Askizura edo Igerainera.

13:30- Bazkaldu.

14:30- Elkanoren ipuina.

15:30- Ekintzen amaiera

Oharra:

Arrantza eta itsasontziaren ekintzak burutzeko itsasgora kontuan hartzen dugu.

5. HIRU EGUNEKO EGITARAUA

Lehen eguna:

10:00- Ongi etorria. Eguneko ekintzen berri eman. Panela.

10:30- Hamaiketakoa.

11:00- Getariara oinez (Igeraingo kasuan autobusez). Bidean azalpenak: Ketaren kondaira, balearen istorioa, Getariako txakolina.

12:30- Elkanoren oroigarrira bisita.

13:15- Bazkaria (etxetik ekarrita).

14:30- Getariako kaia ikusi, arrainen puzlea eta “Arrainen ibilbidea: txitxarro familiaren bidaia” antzerkia.

16:30- Askaria eta denbora librea

17:30- Autobusez Askizura edo Igerainera.

18:00- Aparejuaren aurkezpena

18:30- Ekintzen amaiera.

Bigarren eguna:

10:00- Elkartu eta eguneko ekintzen berri eman

10:30- Aparejuen tailerra.

12:30- Itsasontziaren puzzlea

13:30- Bazkaldu.

14:45- Zumaiara oinez Askizutik edo Igeraingo kasuan autobusez.

15:45- Itsasontzia.

16:15- Arrantza.

17:00- Askaria

17:30- Autobusez Askizura edo Igerainera.

18:30- Ekintzen amaiera.

Hirugarren eguna:

10:00- Elkanoren ipuina.

13:30- Bazkaldu.

14:30- Agurra.

15:30- Ekintzen amaiera

Oharra:

Arrantza eta itsasontziaren ekintzak burutzeko itsasgora kontutan hartzen dugu.

6. EKINTZEN DESKRIBAPENA

ITSASOKO BIZIDUNEN PANELA

Taldeei harrera egiteko panel handi bat erabiltzen da. Panelean ikasleei non dauden eta non ibiliko diren adierazten zaie (Getaria, Zarautz eta Zumaia artean) eta horretaz gain, Getaria herriaren izaera arrantzalea adierazten zaie panelean agertzen den Getariako kaiaz baliatuz.

Helburuak

    • o Ikasleek Getaria, arrantza eta itsasoari buruz dituzten aurre ideiak ezagutzea.
    • o Landuko den gaiari buruz, ikasleen interesa piztea.

Edukiak

    • o Itsasoko oinarrizko elementuen ezaugarriak: itsas hondoa, animaliak, ura, landareak…

ASKIZUTIK GETARIARA

Irteera hau ordu beteko ibilbidea da. Kostaldeko erromatar bidean zehar, txakolina egiteko landatutako mahatsondoetan barrena Getariara iritsiko gara eta bertan herria ikusiko dugu. Herriko kaiaren bisitaldiaren ondoren, Elkanoren oroigarrira bisitatuko dugu eta oroigarriaren ondoan gizon ospetsu honen bidaia azalduko zaie.

Bukaeran, 1878. urtean era tradizionalean arrantzatu zen azken balearen istorioa kontatuko zaie, kontrolik gabeko arrantzak izan ditzakeen ondorioak azpimarratuz.

Helburuak

    • o Herri arrantzale bat ezagutzea.
    • o Baxurako arrantzaren ezaugarriak ulertzea.
    • o Kaia eta baxurako itsasontziak ikustea.
    • o Elkanoren bizitza eta munduari eman zion bira ezagutzea.
    • o Baleen desagerpenaren berri izatea.

Edukiak

    • o Kantauri itsasoan arrantzarako espezie preziatuenak.
    • o Elkanoren bizitza: Munduari bira.
    • o Baxurako itsasontziak.
    • o Arrantzako lanabesak.
    • o Getariako kaia.
    • o Baleen desagerpena gure kostaldetik

ASKIZUTIK ZUMAIARA

Irteera hau ordu beteko ibilbidea da. Kostaldeko Santiago bidean zehar, txakolina egiteko landatutako mahatsondoetan barrena Zumaiara iritsiko gara eta bertan herria ikusiko dugu.

Helburuak

    • o Kostaldeko herri bat ezagutzea.
    • o Kirol portua eta bertako itsasontziak ikustea.
    • o Ontziolen berri izatea.
    • o Txakolina egiteko prozeduraren berri izatea.

Edukiak

    • o Ontziolen jarduera.
    • o Getariako txakolina.

ARRAINEN IBILBIDEAK: “Txitxarro familiaren ibilbidea”

Arrainek, jaiotzen direnetik, platerera iristen diren arte egiten duten ibilbidea antzerki bidez erakusten da. Istorioa hezitzaileek gidatzen dute eta ikasleei hainbat pertsonai antzeztea eskatzen zaie.

Helburuak

    • o Arrainek, jaiotzen direnetik platerera iritsi arte burutzen duten ibilbidea ezagutzea.
    • o Talde lana sustatzea.

Edukiak

    • o Arrainen kanpo anatomia.
    • o Arrainen babes moduak.
    • o Itsasoa, arrantzaleak, arrandegia, kamioi gidaria , etxeko jangela…

ARRAINAREN PUZZLEA

Jarduera hau arrainen  kanpo anatomia ezagutzeko prestatuta dago. Ikasleei desegindako puzzlea banatzen zaie eta beraiek hezitzaileen azalpenekin, puzzlea osatu behar dute.

Helburuak

    • o Arrainen  zatiak ezagutzea.
    • o Zati desberdinen funtzioak ulertzea.

Edukiak

    • o Arrainen zatiak.
    • o Arrainen ezaugarriak.

ELKANOK MUNDUARI EMANDAKO BIRA

Elkanok munduari bira ematen igaro zituen abenturak kontatzen dira ipuin honetan. Ikasleak bost taldetan banatzen dira eta bakoitzak itsasontzi bat antzezten du Elkanok eta bere marinelek egin zuten bidaia egiteko. Kontakizunean zehar, ikasleek lurralde desberdinetako bizimoduak ezagutu eta lehendabiziko aldiz munduari bira eman zioten marinelen abenturak biziko dituzte.

Helburuak

    • o Elkanoren bizitza eta munduari eman zion bira ezagutzea.
    • o Elkanok bisitatutako lurraldeak eta hango biztanleen  bizimoduak ezagutzea.
    • o Talde lana sustatzea.
    • o Garai hartako bizimodura hurbiltzea.

Edukiak

    • o Elkanok burututako bidaia
    • o Munduko kultura ezberdinak  ezagutzea.

ITSASONTZIAREN PUZZLEA

Jarduera honekin, baxurako  itsasontzien  egitura eta zatiak erakusten zaizkie. Getarian ikusitakoa errepasatuz, ikasleei puzzlea banatzen zaie deseginda eta beraiek, hezitzaileen azalpenekin, puzzlea osatu behar dute.

Helburuak

    • o Itsasontzien antolaketa ezagutzea.
    • o Itsasontziak lan tresnak direla ulertzea.
    • o Arrantzaleen lana bertatik bertara ikustea.

Edukiak

    • o Itsasontzien zatiak.
    • o Arrantzaleen lan teknikak.

APAREJUEN TAILERRA

Ikasleek, arrantza aparejuak egingo dituzte tailer honetan. Hezitzaileek pausuz pauso azalduko dute egin beharrekoa.

Helburuak

    • o Aparejuen  zatiak ezagutzea.
    • o Aparejuak  egiten ikastea.
    • o Talde lana sustatzea.
    • o Arrantzako ohiko korapiloak ikastea.

Edukiak

    • o Aparejuen  zatiak: pita, birakaria, kortxoa, amua, beruna, etab.
    • o Arrantza korapiloa.

ITSASONTZIAN UROLAN ZEHAR

Zumaiako kirol portutik abiatu eta Urola ibaian gorantz abiatzen gara. Jarduera honetan ibaia eta itsasoari buruzko azalpenak ematen zaizkie.

Helburuak

    • o Ibaiak itsasoratzen diren guneen ezaugarriak ezagutzea.
    • o Ingurumenaren aldeko jarrerak sustatzea.

Edukiak

    • o Ibaiak
    • o Olatuak eta mareak

ITSASONTZIAN ZUMAIAKO FLYSCH-A IKUSTEKO IRTEERA

Zumaiako Txomin Agirre pantalanetik abiatu eta Urola ibaian gorantz abiatzen gara, Algorriko lurmuturrera iritsi arte. Jarduera honetan altxor geologikoa den Zumaiako flyschari buruzko azalpenak ematen zaizkie.

Helburuak

    • o Flyscharen beste ikuspegi bat ezagutzea.
    • o Marearteko eremuaren sorrera azaltzea.

Edukiak

    • o Flyscharen egitura, harri geruzak.
    • o Marearteko eremuko biodibertsitatea.

 

Deskargablea: Haur Hezkuntzako eskaintza